Les Lezes - Reisverslag uit Les Lezes, Frankrijk van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Les Lezes - Reisverslag uit Les Lezes, Frankrijk van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Les Lezes

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

16 Mei 2017 | Frankrijk, Les Lezes

Vandaag weer grotendeels een schitterende en vooral lange en warme wandeling, afgewisseld door flinke racebaantrajecten.
Wel weer een bijzondere ervaring en wel in Roussac.
Ik liep daar een restaurantje binnen en vroeg of ze een plat du jour hadden en dat hadden ze ook, maar volgens de (chagrijnige) waard was alles gereserveerd.
Domper zou je denken. Er stond een dame op (Martine) en ze vroeg mij of ik te voet was. Toen zag ze mijn schelp, ze riep aahhh en zei tegen de waard dat ik haar tafel mocht en dat ze ergens anders ging eten. Ze rekende haar drankje af en ging weg en de waard kon niet anders meer dan mij haar tafel geven.
Toen ik uitgegeten was vroeg hij of ik koffie wilde en ik dacht: ach, waarom niet.
Enfin, ik wilde afrekenen en toen bleek dat mevrouw Martine dat al voor mij had gedaan, inclusief de koffie.
Het kan verkeren...


  • 16 Mei 2017 - 16:20

    Merlijn:

    Bijzonder, zo'n Martine op je pad.. Een mooi lichtpuntje

  • 16 Mei 2017 - 16:26

    Jeanette Fluit:

    Je zult die Martine nog lang onthouden. Fijn om naast de soms nukkige Fransen op onverwacht momenten heel vriendelijke Fransen te treffen. (En je kon haar niet eens meer bedanken)
    Je bent al een end gevorderd Roy. Heerlijk om iedere dag jouw regeltjes te lezen.
    Succes en goede kracht voor het resterende stuk.

    Lieve groet,
    Jeanette

  • 16 Mei 2017 - 16:28

    Roy De Boo:

    Zo duister is het niet hoor Merlijn!

  • 16 Mei 2017 - 16:52

    Popke Huizinga:

    Hoi Roy,
    Prachtige omgeving, een prachtig verhaal en mooi weer om in te wandelen. Zoals Daniel Lohues al eens bezong:

    wie döt mij wat, wie döt mij wat
    wie döt mij wat vandage
    'k zol haost zeggen, jao het mag wel zo

    Als ik de kaart bekijk loop je de komende dagen door 'Nationale parken' en zal je vol genieten. Je hebt wat 'warme winden' richting NL gestuurd want het is hier ook +25 graden.

    Hartelijke groet en een prettige avond!
    Popke

  • 16 Mei 2017 - 18:27

    Rconnie:

    Wat een bijzondere ervaring. Dat doet wel iets met je. Maakt alle ontberingen weer goed.
    Nu waarschijnlijk een mooie route voor de boeg, dus extra genieten Roy. Voor straks heetlijk slapen. Con

  • 16 Mei 2017 - 18:44

    Laura:

    Mooi, deze ervaring!
    Hartelijke groet,
    Laura

  • 16 Mei 2017 - 19:21

    Leny En René Janssen :

    Le plat du jour bleek een bijzonder recept. Jouw vaste begeleider in levende lijve?!
    Je loopt de zomer tegemoet dat moet heerlijk zijn.

  • 17 Mei 2017 - 09:05

    Treesje:

    Er bestaan werkelijk onzelfzuchtige wonderlijke fijne mensen!
    Geniet van al het mooie op je camino Roy.

  • 17 Mei 2017 - 16:01

    Gerdie:

    super! Da's nog eens aardig te noemen. Leuk om je verslagen eens te lezen. Ik ga je volgen. Succes met je tocht!

  • 17 Mei 2017 - 19:33

    Merlijn:

    Des te beter

  • 19 Mei 2017 - 06:43

    Anna:

    Nou zeg, wat een prachtig verhaal! Martine lijkt wel een engeltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Les Lezes

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 114045

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: