Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Compiegne

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

22 April 2017 | Frankrijk, Compiègne

Na een wat mindere dag met een blaar onder mijn kleine-teen nagel waardoor de nagel nu los zit en ik de laatste 7 km (volgens de borden 3 km) nogal krampachtig heb gelopen, ben ik gisteren in de abdij van Chiry aangekomen, waar ik de afgelopen nacht in mijn tentje heb geslapen. Koud en lawaaiig, want men had mij een plekje naast de parkeerplaats toebedeeld. Naar binnen mocht niet en kampeerfaciliteiten waren er ook niet.
Vanmorgen door en door koud en met een pijnlijke heup opgestaan en me afgevraagd hoe naar Compiegne te komen. Gelukkig schoot mijn vaste begeleider te hulp en kreeg ik een lift naar mijn volgende verblijfadres in Compiegne aangeboden.
Effectief dus een etappe overgeslagen en dat was maar goed ook, want mijn liftgever vertelde me dat langs een Route Nationale lopen (de enige realistische mogelijkheid, of 20 km omlopen) gelijk staat met vragen om problemen.
In Compiegne aangekomen kreeg ik ongevraagd het lekkerste kopje koffie van de (af)gelopen 13 dagen aangeboden.
Ik ga nu 2 dagen uitrusten en daarna kijken hoe ik heelhuids om Parijs kan lopen.

  • 22 April 2017 - 13:14

    Lenneke:

    Hoi! Goed dat je 2 dagen rust hebt nu! Geniet ervan...veel sterkte en veel succes!

  • 22 April 2017 - 13:18

    Merlijn:

    Goed om jezelf even rust te geven. Hopelijk kun je voldoende herstellen om fit weer door te lopen naar Parijs.

  • 22 April 2017 - 15:57

    Louis:

    Volgens mij zijn het de paters van de Orde van Palermo daar in Chiry, de maffia huist daar ook. Een abdy hoort zij die op bedevaart zijn gastvrij te ontvangen, schande.

    Roy je bent met pensioen, neem de tijd en blijf ergens zo lang waar je op je gemak voelt.
    We denken aan je!!
    Groeten uit de Hispohal.

  • 22 April 2017 - 15:57

    Louis:

    Volgens mij zijn het de paters van de Orde van Palermo daar in Chiry, de maffia huist daar ook. Een abdy hoort zij die op bedevaart zijn gastvrij te ontvangen, schande.

    Roy je bent met pensioen, neem de tijd en blijf ergens zo lang waar je op je gemak voelt.
    We denken aan je!!
    Groeten uit de Hispohal.

  • 22 April 2017 - 15:59

    Ans Dukers:

    Roy, geniet van ieder moment. Bon Camino.
    Ans.

  • 22 April 2017 - 19:35

    Inge:

    Ja , na deze ervaring heb je echt wel een beetje rust nodig , geniet ervan en als het beter gaat zou ik in het duits zeggen : pobacken zusammen kneifen und weiter geht's.

  • 22 April 2017 - 22:14

    Connie:

    Roy, je ziet maar weer, na regen komt zonneschijn. Take it easy, je hebt alle tijd.dikke duim, wild die niet blijven staan, hang er een touwtje aan.

  • 23 April 2017 - 11:43

    Mieke Hexspoor:

    Hoi Roy,
    Neem je rust en tijd, waarom niet.?? Zodat je weer lekker verder kunt.
    Groet Mieke

  • 23 April 2017 - 12:17

    Elza Vis:

    Poeh, Roy. Pittig. Goed om even uit te rusten. Hoop dat je de route weer op kunt pakken. Bon Camino.

  • 23 April 2017 - 13:01

    Leny En René Janssen :

    Dokter Rossi heeft goed naar zijn eigen lijf geluisterd! Heel belangrijk dat je nu even rust neemt. Enne welk levensmotto hebben die paters daar in Chiry? Het geeft te denken als een bed binnen al te veel gevraagd is!!!

  • 23 April 2017 - 13:05

    Marjan:

    Heey Roy,
    Wat een avontuur... je maakt van alles mee. Achteraf leuk om te vertellen met een borrel erbij ;-) maar nu moet je er ff doorheen.
    Heel veel succes nog, en elk stapje vooruit is er 1 richting je einddoel, wanneer dan ook.
    Probeer toch te genieten van alles wat op je pad komt. Ondertussen doen wij dat ook samen met de DL en kletsen gezellig bij met Mia. Hou je taai en houdoe...

  • 23 April 2017 - 16:25

    Marianne:

    Wat een vreemde ervaring bij de Andij. Rust maar goed uit, want je moet nog een stuk.
    Succes
    Maruanne

  • 24 April 2017 - 01:33

    Fleuriëtte :

    Zo, ik heb een even al je blogjes van de afgelopen week zitten lezen nu ik weer internet heb. Wat een verhalen allemaal! Addergebroed in de abdij, slapen op een parkeerplaats... Dit biedt mij weer mogelijkheden in het kader van 'Doe geen dingen die ik ook niet zou doen.'. Als ik jou was zou ik toch even Parijs in duiken in plaats van er met een boog omheen te lopen. Lekker een croissantje in je cappuccino dopen, haal je die verloren etappe in met een dagje dwalen in het Louvre. Trots op je pap en hartverwarmend om te zien dat iedereen je 'op de voet' volgt. Groetjes uit Maleisië X

  • 24 April 2017 - 01:33

    Fleuriëtte :

    Zo, ik heb een even al je blogjes van de afgelopen week zitten lezen nu ik weer internet heb. Wat een verhalen allemaal! Addergebroed in de abdij, slapen op een parkeerplaats... Dit biedt mij weer mogelijkheden in het kader van 'Doe geen dingen die ik ook niet zou doen.'. Als ik jou was zou ik toch even Parijs in duiken in plaats van er met een boog omheen te lopen. Lekker een croissantje in je cappuccino dopen, haal je die verloren etappe in met een dagje dwalen in het Louvre. Trots op je pap en hartverwarmend om te zien dat iedereen je 'op de voet' volgt. Groetjes uit Maleisië X

  • 24 April 2017 - 11:49

    Treesje En Ben:

    Ga even langs bij een goede apotheek of desnoods huisarts om je blaren goed te laten behandelen.
    Neem zeker 2 dagen rust en geniet van nog een paar heerlijkste aller tijden bakjes koffie en dan pas weer OP naar de volgende etappe.
    Je hebt de tijd !. Heel veel liefs Treesje en Ben

  • 24 April 2017 - 12:29

    Hans Biesheuvel:

    wij hopen dat je uitgerust morgen weer verder kan

    succes Mary en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Compiègne

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 114066

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: