Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Melide

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

19 Juli 2017 | Spanje, Melide

Vandaag het klooster verlaten (om 7u30 werden de dekens zo ongeveer van het bed getrokken) en in de stromende regen naar Melide, de hoofdstad van de Pulpo.
In Melide onze rugzakken in ons onderkomen geparkeerd, gedoucht en een wandeling door de stad gemaakt. Een aantal bekenden tegengekomen en daarna een gratis (we blijven Hollanders hè?) kerkenrondje in de bus gemaakt. Een van de reisdoelen was Sobrado en daar kwamen we dus net vandaan.
Toen we uit de bus stapten, werden we aangesproken door de burgemeesteres van Melide die ons vroeg wat we van de tocht vonden. Nou, we vonden hem mooi, maar we verstonden de uitleg niet omdat die alleen in het Spaans werd gegeven.
Vervolgens naar het doel van onze tocht naar Melide: pulperia Ezequiel, waar volgens zeggen de lekkerste inktvis van Spanje wordt geserveerd. Ik heb de vele andere pulperia's van de streek niet geprobeerd, maar ik begrijp de bewering volkomen. Erg lekker!
Morgen naar Arzuá.