Miraz/Sobrado - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Miraz/Sobrado - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Miraz/Sobrado

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

18 Juli 2017 | Spanje, Sobrado

Gisteren een gezellige en mooie tocht met mooi weer, eindigende in een zeer goede en supergezellige albergue van de Confraternity of Saint James in Miraz.
Gezellig met een grote groep gekookt en gegeten. Aansluitend in het zonnetje nog wat kleur gepakt. Dankbare dag met super gastheer en gastvrouwen.
Wel slecht geslapen en vanmorgen met weinig energie op stap naar het klooster van Sobrado dos Monxes.
De ochtend begon met mist, hetgeen voor schitterende plaatjes zorgde, maar langzaamaan brak de zon door en werd het aangenaam warm.
Veel Del Norte, m.a.w. rotsige paden, bos, heide en mooie klimmetjes, maar jammer genoeg ook veel asfalt.
Gelukkig in aangenaam loopgezelschap.
Eenmaal in het (zeer vochtige, primitieve en vooral massaal volle) klooster kregen we een rondleiding in het enorme complex kathedraal/klooster.
's Avonds geïmproviseerd gegeten, zoals het hoort voor echte pelgrims en ik realiseer me opeens dat het nog maar 60 km zijn naar Santiago.
Tegelijkertijd voel ik me dankbaar en bevoorrecht dat ik deze ervaring mag beleven en mag delen met Mia.
Morgen naar Melide.

• 18 Juli 2017 - 22:01

Leny En René Janssen :

Wow, Mia en Roy de finish komt in zicht. Het moet ook heel vreemd zijn Roy, na zoveel maanden je doel bereiken en dan is het klaar! En dan? Zoveel rijker, zoveel intenser, wat kan een mens groeien, hoe mooi is dat! Heimelijk een beetje jaloers zijn wij op jullie.
    Nog mooie kilometers, Saint Jacques staat al klaar met een wijntje!

• 18 Juli 2017 - 23:03

Willy:

We bestormen SdC van verschillende kanten, maar komen naar elkaar toe. Je loopt wat vóór en jullie zijn er wat eerder. Wij zijn nu in Sarría, morgen dagje rusten en ons opmaken voor de eindsprint, nog 115 km! Hoop jullie daar te zien. Ultreia en zo.

• 18 Juli 2017 - 23:30

Merlijn:

60 kilometer nog maar.. Geniet nog van alle stappen en momenten! Deze ervaring pakt niemand jullie ooit nog af.

• 19 Juli 2017 - 09:37

Ellen:

He Roy en Mia, Het schiet al op dit mooie avontuur. Hier zullen jullie nog vaak aan terug denken, al deze mooie ontmoetingen, ervaringen en al wat je nog meer hebt opgepikt van zo'n intensieve pelgrimsreis.
    De aankomst in Santiago zal nog heel bijzonder en aangrijpend worden denk ik. Wie weet hoeveel mensen je geinspireerd hebt om dit ook te gaan doen. Mooie laatste fijne loodjes!

• 19 Juli 2017 - 09:47

Jan Kiesebrink:

Hallo Roy en Mia.
    Wat bewonderen jullie doorzettings vermogen.
    Op naar de laatste kilometers en veel succes ermee.
    vele groetjes uit Goirle.
    jan en Leontine.

• 19 Juli 2017 - 11:46

Annelies:

Hoi Mia en Roy, nog prachtige kilometers gewenst.. Groeten Rob en Annelies

• 19 Juli 2017 - 13:12

Erik:

Lieve Roy en Mia,

Wat fijn dat jullie het eind van deze bijzondere tocht samen beleven. Nog maar 60 km... Geniet maar lekker samen!!
    Groetjes Koen en Erik