Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Ribadeo

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

10 Juli 2017 | Spanje, Ribadeo

Na een duur en slecht etentje in een restaurant in Tapia de laatste bedden in de lokale albergue beslapen. Dit was de goedkoopste maar ook de enige in Tapia en de meest primitieve albergue waar ik tot dusver heb geslapen. Vanwege het belangrijkste pluspunt van deze albergue, de ligging direct aan zee, toch goed geslapen.
Vanmorgen vroeg op en buiten pelgrimeus ontbeten.
Meteen nadat we op stap gingen begon het te regenen en dat heeft het vrijwel de hele, redelijk vlakke weg naar Figueras grotendeels gedaan. De Fransen besloten de brug over de Rio de Ribadeo te nemen en zijn ons niet gevolgd.
Wij dachten vanaf Figueras het veer naar Ribadeo te nemen, maar volgens een vriendelijke meneer in de haven was de kapitein "elders".
Dezelfde vriendelijke meneer heeft ons toen maar met zijn rubberboot overgezet. Ik had hier graag een foto van gemaakt maar mijn rugzak hing half overboord en ik moest me met twee handen vasthouden.
Eenmaal in Ribadeo ons onderkomen opgezocht en de stad verkend.
Gelukkig was het intussen droog en konden we ook nog wat wasjes en boodschapjes doen.
Morgen naar Villamartin Grande.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ribadeo

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 114005

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: