Zomaar wat bedenksels - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Zomaar wat bedenksels - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Zomaar wat bedenksels

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

19 Juni 2017 | Spanje, Markina-Xemein

Terwijl ik eigenlijk al in paradijselijke omstandigheden verkeer trek ik onwillekeurig een paar vergelijkingen met het op één na meest gelezen boek ter wereld.
Stel nu dat ik de christen ben, Philippe in Gouillons de evangelist, FM in Scoury de onkunde, IM in Thivier de bijbedoeling, G. de Ier de atheïst, en J. de Française de geldbeminnaar, P. de andere Française de getrouwe en Charly de hoop, dan mag ik toch maar hopen dat mijn tocht geen remake wordt van Bunyan's A Pilgrim's Progress, want dan loopt het voor P. de Française niet goed af.
Morgen ga ik gewoon maar weer doen wat ik in mijn leven het eerst geleerd heb: lopen.

• 19 Juni 2017 - 18:13

Roel Smallenbroek:

j.(a) ze roept wat op!! ik hoop voor haar een gelukkigere afloop, het is ook heel bijbels om de andere wang en zo

• 19 Juni 2017 - 18:16

say hi to charly for me

• 19 Juni 2017 - 18:52

Jos:

Het is een goed teken, dat ook nu nog steeds tijd en energie hebt om te over allerlei literaire zaken na te denken.
    Straks loopt er een fluitende optimist Santiago binnen, omringt door talloze tijdens de rit gemaakte vrienden.
    Gaat helemaal goed komen.