Sorde-l'Abbaye...nou ja - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Sorde-l'Abbaye...nou ja - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Sorde-l'Abbaye...nou ja

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

08 Juni 2017 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Vanmorgen vroeg vertrokken en flink de pas er in gezet om voor de grote hitte in Sorde-l'Abbaye te zijn en omdat ik altijd zo goed naat mijn lichaam luister heeft laatstgenoemd lichaam vandaag rigoureus ingegrepen.
Aldus de laatste 8 van 27 km afgestraft door een flink gevoelige maar verwaarloosde tendinitis.
Ik hoor het hoongelach hier...maar ik ga zometeen een etappe overslaan om me op de EHBO in Bayonne te melden.
Een terzake kundig echtpaar op een terras in Sorde-l'Abbaye wees me er op dat ik nu echt wat kalmer aan moet doen als ik Santiago heelhuids wil halen en aangezien we toch over nog ca. 900 km praten ga ik nu 3 rustdagen en een bezoekje aan de EHBO inlassen.
Niet van harte maar laat ik ook eens wijs zijn want ik heb nog 48 dagen over om Santiago via de Delnorte te bereiken.
Dat betekent dat ik zelfs met gem. 20 km per dag (5 km minder dan nu) nog steeds tijd over zou houden.

  • 08 Juni 2017 - 16:23

    Treesje:

    Ha Roy, tendinitis ( ontstoken pees aan schouder elle boog of knie)
    Ik denk niet dat je de Camino op je handen loopt dus ik ga er vanuit dat de tendinitis in je knie zit.
    Laat je goed behandelen en eventueel medicijnen voorschrijven. Maar rust is eigenlijk de enige doeltreffende oplossing. Verstandig dat je daaraan toegeeft.
    Je zit ruim in de tijd, dus beter nu even pas op de plaats en de tocht daarna uit kunnen lopen.
    Heel veel beterschap . en kop op je komt er wel!
    liefs Treesje en Ben

  • 08 Juni 2017 - 16:41

    Janet & Theo Van De Bilt:

    Je zegt "Ik hoor het hoongelach hier..." Dat heb je toch echt verkeerd your royal highness!! Dan lijdt je niet alleen aan tendinitis maar aan hallucinitis.
    In alle ernst: het is natuurlijk prachtig en bewonderenswaardig wat je daar aan het doen bent maar Onze Lieve Heer zal je die extra rust echt niet kwalijk nemen en onze bewondering is er niet minder om. Neem je gezondheid in acht en blijf ons berichten over je wederwaardigheden.
    Groeten van je trouwe fans hier in High Wych

  • 08 Juni 2017 - 18:33

    Robin:

    Roy, ik moet zeggen dat je er ook erg vermoeid uitzag op de laatste foto die je op Facebook plaatste. Luister idd goed naar je lichaam, neem extra rust en geniet van de omgeving. Robin

  • 08 Juni 2017 - 18:53

    Karin:

    Roy, een wijs besluit om het rustiger aan te doen. We zijn zo wie zo trots op je.

  • 08 Juni 2017 - 19:28

    Roel Smallenbroek:

    en een vaginitis!? sorry, kon het niet laten

  • 08 Juni 2017 - 20:03

    Merlijn:

    Een heel goed idee om wat rustdagen in te lassen. Dat voelt dan misschien wel niet oké, maar alles beter dan met einde in zicht niet meer kunnen lopen. Ga je helemaal met de del norte die kant uit?

  • 08 Juni 2017 - 20:03

    Merlijn:

    Een heel goed idee om wat rustdagen in te lassen. Dat voelt dan misschien wel niet oké, maar alles beter dan met einde in zicht niet meer kunnen lopen. Ga je helemaal met de del norte die kant uit?

  • 08 Juni 2017 - 20:28

    Roy:

    Hoi Merlijn!
    Ja ik pak de Delnorte.
    Die is niet zo heel veel langer dan de Frances.
    Ik heb in feite niet echt iets overgeslagen maar ik heb een zijwaaartse move naar de Voie Paris/Tours gemaakt en niet iets afgekort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 113931

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: