Castro Urdiales - Reisverslag uit Castro-Urdiales, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Castro Urdiales - Reisverslag uit Castro-Urdiales, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Castro Urdiales

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

24 Juni 2017 | Spanje, Castro-Urdiales

Gisteren, op de dag van Sint Jan, voerde mijn weg mij onder zware wolken langs eindeloze rijen huizen en over grote afstanden met asfalt en daar werd ik niet echt vrolijk van. Niet iedereen was het eens met mijn kwalificatie saai en misschien had ik meer op andere dingen moeten letten.
Gisteren nog wel even naar het strand geweest en lekker gegeten. Om 22.00 uur vreugdevuur in Pobeña en dat had ik eigenlijk moeten gebruiken om mijn was te drogen die vanwege het vochtige weer van gisteren vanmorgen nog klam was. Dus vanmorgen met klamme bermuda en dito shirt om 7 uur op stap.
Mijn indruk van gisteren werd vandaag spectaculair goedgemaakt door de etappe van Pobeña naar Castro Urdiales. Oh la la wat een camino! Langs adembenemend smalle rotspaadjes op (voor mij) grote hoogte, over krakkemikkige trappetjes, door duistere tunnels, en overal die spectaculaire vergezichten. Voelde me nederig en op mijn nummer gezet, maar wat kwam ik vandaag aan mijn trekken!
De kers op de taart was de tortilla in Cafe de la Plaza. Een absoluut culinair hoogtepunt!
Omdat de albergue vol was een hotelletje voor weinig genomen. Hoef je in Nederland voor déze prijs niet te proberen.
Me encanta Cantabria!

  • 25 Juni 2017 - 20:02

    Marjan :

    Heey Roy, leuk om je verslagen te lezen. Soms heel kort andere met een iets langer verhaal maar altijd leuk om je zo een beetje te volgen. Nog veel succes en blijf genieten van alles wat je tegenkomt/meemaakt.
    Hebben wij vandaag ook gedaan met de DL, klein rondje gewandeld en daarna een overheerlijke lunch. Groetjes Marjan

  • 25 Juni 2017 - 22:23

    Jan:

    Grappig Roy, je treedt nu in m'n voetstappen van n maand geleden. Of zijn ze intussen vervaagd?
    Tip (maar dat heb je ongetwijfeld ook al van anderen gehoord): de Albergue van Guemes (van pastoor Ernesto), ongeveer 2 dagen verderop, is wel een van de specialere op Norte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castro-Urdiales

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 114058

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: