Markina-Xemein 2 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Markina-Xemein 2 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Markina-Xemein 2

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

18 Juni 2017 | Spanje, Markina-Xemein

Gisteravond lekker en voor weinig gegeten met Niklas, Diletta en met Flavia, een sympathieke Zwitserse op bedenkelijke gympen.
Vannacht zalig geslapen en nu net een zeer goed ontbijt naar binnen gewerkt.
Tussen de regels blijkt dat Basken helemaal niet van toeristen houden en zeker niet van Fransen.
Laatstgenoemden heb ik nu wat langer in deze specifieke situatie kunnen observeren en er begint me iets te dagen over het waarom van de afkeer van de Basken waarmee ik overigens een lichte verwantschap voel.
Zo meteen (11.00) naar de indrukwekkende kerk en daarna naar het beregezellige plein voor een siësta. Ik zou graag eens met een paar Basken willen babbelen maar mijn Spaans is nooddruftig. De hoteliere spreekt redelijk Engels maar is momenteen onvindbaar.
Ik voel grote dankbaarheid voor het feest waar ik midden in zit
Charly is momenteel op weg hier naar toe en dat zou kunnen betekenen dat ik nog een dag extra hier moet blijven wat absoluut geen straf is.
De hoteliere vertelde me dat Santiago van hieruit makkelijk in 30 dagen te belopen is en die heb ik ruimschoots.

  • 18 Juni 2017 - 09:22

    Lenneke:

    Weer genoten van je verslag...bijzonder! Nog 30 dagen...geweldig.Succes.liefs lenneke.

  • 18 Juni 2017 - 09:53

    Laura:

    Goed gedaan jochie! Respect voor al die kilometers ondanks de af en toe slechte nachtrust.
    Zet em op voor de laatste 30 dagen! Succes, liefs, Laura

  • 18 Juni 2017 - 10:27

    Gerdie Van De Wouw:

    Leuk om je te volgen Roy. Ik krijg er bijna zin in. Bijna hè!

  • 18 Juni 2017 - 16:22

    Treesje:

    Helemaal mooi Roy! Lekker geslapen, Charly weer in aantocht, goed ontbijt en Siësta, wat wil je nog meer? Snelcursus Spaans.....;)

  • 19 Juni 2017 - 16:39

    Michel:

    Hej Roy, het begint goed te minderen zie ik,geweldige prestatie, petje af kerel. Groetjes Michel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Markina-Xemein

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 114031

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: