Santiago de Compostela; de bruisende stilte - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela; de bruisende stilte - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela; de bruisende stilte

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

21 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Een melodramaticus ben ik in het geheel niet, maar zoals ik het nu voel is het opeens erg stil, terwijl het onder mijn raam in het oude centrum van Santiago toch best lawaaiig is.
Nadat we gisteren 30 km hadden gelopen bleef er nog maar zo weinig camino over dat we vandaag makkelijk in één keer naar Santiago konden lopen.
We begonnen bij 9° celsius en dat in hartje zomer in Spanje.
Gelukkig warmde het redelijk gauw op en haalden we drommen lopende, hinkende en strompelende lopers in die toch nog even werden verrast door de laatste twee klimmetjes.
De aankomst bij de kathedraal kreeg door de daar aanwezige doedelzakspeler toch iets speciaals.
Zie Aankomst Santiago caminoroy 21 juli 2017 en negeer even de voice-over van Google Maps.
Eenmaal op het plein van de kathedraal overviel me een enorme en onverwachte vermoeidheid en besloten we het ophalen van de compostela even uit te stellen dmv een biertje op een terrasje, waar we Turtle, de man van 66 marathons uit Illinois troffen. Zo'n ontmoeting krijgt plots veel meer lading.
Opeens een katjingetje van Charly vanaf het plein en toen was de energie opeens weer terug. Hij had vandaag 45 km gelopen om hier vandaag te kunnen zijn. Een emotioneel weerzien.
Mijn aankomst bij intimi gemeld die natuurlijk allemaal blij waren dat het probleemloos is verlopen.
Ook veel felicitaties ontvangen vanwege de fysieke prestatie.
Ook deze laatste geef ik door aan de mensen en intenties waarvoor ik loop, met name morgen als we de pelgrimsmis gaan bijwonen en alle meegenomen steentjes en andere spulletjes bij de kathedraal neerleggen.
De intenties blijven natuurlijk de crux van deze reis die ik voor het overgrote deel als dankzegging en voor een belangrijk deel uitendelijk ook als feest heb ervaren en zo denkt Mia er ook over.
Resumerend kan ik zeggen dat ik dankbaar ben dat ik dit heb mogen doen.
Mijn training vooraf was voldoende om dit fysiek te volbrengen en ik wil daar dan ook graag De Dorpslopers, mijn fysio Gerrie Maas en de medewerkers van Laco sportcentrum in Hilvarenbeek voor danken.
De mentale steun was minstens zo belangrijk en daarvoor wil ik graag Mia, die het laatste stuk als een echte pelgrim heeft meegelopen, mijn kinderen, de Pelgrimshoeve, mijn vrienden en kennissen bedanken die me, zeker tijdens de wat minder makkelijke momenten, hebben gesteund. Het waren er teveel om individueel te noemen (zie bijv. alle reacties op deze blog) en dáár ben ik trots op.
We blijven nog een paar dagen hier en gaan dan o.a. naar het ooit als eind van de wereld gewaande Finisterra om de zonsondergang te bekijken.

  • 22 Juli 2017 - 00:24

    Merlijn:

    Gefeliciteerd pelgrims!!

  • 22 Juli 2017 - 08:27

    Laura:

    Gefeliciteerd lieverds!

  • 22 Juli 2017 - 09:14

    Annelies En Rob:

    Nogmaals van harte proficiat met jullie prestatie!!

  • 22 Juli 2017 - 10:04

    Erik Koenderink:

    Roy en Mia,

    fijn dat alles goed is gegaan. Ontzettend trots op jullie!! Geniet nog maar lekker.

    Liefs, Koen en Erik

  • 22 Juli 2017 - 10:49

    Leny En René Janssen :

    Ik ben er stil van.......
    Bijzonder om jouw/jullie reis via het blog te hebben mogen volgen.
    Trots dat jullie mijn familie zijn en het gehaald hebben!
    Dikke kus van Leny en René

    En nog mooie dagen in Finisterra

  • 22 Juli 2017 - 11:22

    Treesje:

    Wat een geweldige prestatie en voor jullie samen een mooie belevenis.
    Het samen beleven van kleine of grote avonturen is van levensbelang voor elke relatie.
    Wat zullen jullie dit als bijzonder ervaren hebben en dankbaar zijn dat je dit hebt mogen en kunnen doen.
    Zoals een Boeddhistische monnik zei:
    niet het geluk maakt ons dankbaar, maar dankbaarheid maakt ons gelukkig.
    liefs Treesje en Ben

  • 22 Juli 2017 - 13:11

    Lida En Ton Merckx:

    Van harte gefeliciteerd Roy!!! Geniet nog maar heel lang van deze geweldige prestatie.
    Groetjes,

    Lida en Ton

  • 22 Juli 2017 - 19:20

    Helga Kleef:

    Lieber Roy, herzlichen Glückwunsch. Toll dass du deinen Weg geschafft hast. Danke für deinen interessanten Pilgerbericht und euch beiden noch eine schöne Zeit.
    Helga

  • 22 Juli 2017 - 20:31

    Connie:

    Je bent een kanjer en Miep natuurlijk, die de laatste loodjes mee heeft gelopen met veel plezier. Geniet nog even na en behouden thuiskomst met de bus.
    Groetjes en dikke kus Connie

  • 22 Juli 2017 - 21:27

    Johan Daniels:

    ! Muchas felicidades queridos peregrinos Mia y Roy ! Todo ha resuelto BIEN por fin ! Todos los Dorpslopers os esperan para volver caminar con vosotros y oir todas las buenas noticias del peregrinaje. Hasta pronto. Buen viaje a casa. Saludos desde Hooge Mierde. Vuestros amigos caminantes.

  • 23 Juli 2017 - 09:28

    Mary En Hans :

    Wat een prestatie. En iets wat je nooit meer vergeet.
    Je zal wel moeten afkicken!
    Wennen als het gewone dagelijkse leven.

    Groetjes uit leimuiden

  • 23 Juli 2017 - 10:05

    Jos:

    Proficiat en geniet er nog een poosje van.

  • 24 Juli 2017 - 10:55

    Dineke Kemper:

    Roy, wat een geweldige prestatie! Bijna niet voor te stellen hoeveel kilometers je hebt gelopen.
    En zo mooi dat Mia het laatste stuk ook heeft meegelopen. Onze felicitaties!! Hoe ga je nu je dagelijkse tempo afbouwen? Geniet van je/jullie prestatie! We zullen de reisverslagen missen! Lieve groet, Dineke

  • 24 Juli 2017 - 13:07

    Astrid:

    Fantastisch! Gefeliciteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 113985

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: