Santa Irene - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Santa Irene - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Santa Irene

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

20 Juli 2017 | Spanje, Arzúa

Vanmorgen bij 13° de deur uit richting Arzuá.
Hordes pelgrims en wat daar op moet lijken onderweg.
Ik observeer iedereen en vraag me af wat hun motieven zijn. Veel mensen onderweg met verdacht kleine rugzakjes en ik schat hen in als dagpelgrims of stempeljagers.
Naarmate de ochtend vordert raakt mijn stemming steeds bedrukter door de door souvenirjagers vernielde wegwijzerpaaltjes. Mooi, zo'n tegeltje met een schelp en je kan overal opscheppen dat je de camino Frances hebt gelopen, maar ik zie alleen de verloedering die niets met pelgrimeren te maken heeft.
Het vertroebelt het beeld van het landschap als je er te lang bij stil staat.
In Arzuá komen de hordes zonder omzien met hun stokken zwaaiend weer bijeen en besluiten we door te lopen naar Santa Irene, waar het iets minder druk is.
De onontkoombare consequentie daarvan is dat de volgende stop Santiago de Compostela heet en daar gaan we morgen zo vroeg mogelijk naar toe.
Beetje een anticlimax, maar misschien bergt Santiago zelf nog onverwachte hoogtepunten in zich.
Voor ik ga slapen vraag ik mijn vaste begeleider om een bezonken oordeel over alles wat ik zie.

  • 21 Juli 2017 - 11:08

    Michel Steuperaert:

    Hoy Roy,

    Ik wens je alvast een dikke proficiat met je aankomst. Je hebt een geweldige prestatie geleverd, en nu nog veilig terug naar huis, maar eerst nog even genieten.

    Groetjes Michel.

  • 21 Juli 2017 - 11:56

    Jorrit:

    Hi Roy,
    Met een glimlach lees ik deze woorden, omdat ik ze zo herken van dat laatste stuk. Vreselijk :-). Gelukkig kan ik er achteraf wel om lachen. Jij vast ook wel straks. Morgen lekker in de rijen staan in Santiago :-). Maar zonder gekheid nu: Je hebt een topprestatie geleverd en ik heb erg genoten tot nu toe van al je verhalen. Ik hoop er in november op het terugkomweekend nog meer te horen.
    Grtzz, Jorrit

  • 21 Juli 2017 - 16:49

    Hans En Mary:

    Ja het is bijna afgelopen. Jammer? Of gelukkig?
    Straks weer in je eigen bed en douche
    Maar een prestatie is en blijft het.Geweldig dat jullie het samen
    uitgelopen hebben.
    We bellen als jullie thuis zijn.

    Groetjes Hans en Mary.

  • 21 Juli 2017 - 17:21

    Ria Van Gisbergen:

    Wow Roy en Mia, morgen dus de laatste etappe!! Petje af hoor. Na een hele periode van voorbereiding en dan de lange tocht kan je dus morgen zeggen dat de klus geklaard is. Nou Roy, volgens mij heb je onderweg veel tijd gehad om na te denken en weet ik zeker dat je nog wel meerdere ambities hebt! Geniet samen, ondanks de drukte, van de aankomst in Santiago en wens jullie een goede reis terug. Vanuit Hooge Mierde een dik applaus voor jullie beiden! Groetjes, Ria.

  • 21 Juli 2017 - 21:21

    Leny En René Janssen :

    Bezinning maakt plaats voor drukte, goed dat je Santa Irene hebt aangedaan. Vrede aan het eind van de etappe. De reis die op 8 april begon heeft jullie beiden ongetwijfeld veel gebracht. Chapeau voor jullie beiden. Geniet van wat nog gaat komen en voor straks goeie reis naar Hooge Mierde. Liefs René en Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arzúa

Roy

Onderweg naar Santiago de Compostela

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 114014

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 30 Juli 2017

Mijn eerste camino

Landen bezocht: