Baamonde - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Baamonde - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Baamonde

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

16 Juli 2017 | Spanje, Baamonde

Na een lawaaige nacht vanmorgen naar Baamonde vertrokken. We zien telkens 2 jongedames, waarvan we zeker weten dat ze na ons vertrekken, toch eerder op de plaats aanwezig zijn dan wij. Gevraagd naar hun kennelijk veel kortere weg blijken ze met de bus te gaan. Tja...
De etappe naar Baamonde bracht ons in contact met de lokale horeca, waar we nog wel eens een kopje koffie of een versnapering nuttigen. Had ik ooit opgemerkt dat het horecapersoneel in Spaans Baskenland onvriendelijk was, welnu, ik zou zo weer daarheen terug willen.
Deze mensen doen de ontwikkeling van eventueel toerisme aan de streek geen plezier. Ook de keuken in Galicië heeft op mij geen indruk gemaakt. Wel allemaal redelijk goedkoop, maar voor een beetje meer gastvrijheid betaal ik graag iets meer.
De hospitalieros in de albergues hebben er duidelijk meer van begrepen.
In Baamonde een bijzonder (privé) museum van een beeldhouwer bezocht.
Interessant, maar de kunstenaar zelf was nergens te bekennen.
Wederom afscheid genomen van een aantal medepelgrims.
Onderweg naar de albergue mdt 94 bedden zagen wij drommen Spaanse Sturm-und-Drang pelgrims die dermate luidruchtig waren dat we besloten op een andere plek te gaan slapen.

• 17 Juli 2017 - 11:06

Treesje:

Maar wel twee hele mooie plaatjes toegevoegd. XX

• 18 Juli 2017 - 22:27

Ine:

Mooi dat jullie dit laatste stuk samen kunnen doen. Dat maakt het extra bijzonder. Geniet nog van de komende dagen
    Hartelijke groet