Castromaior - Reisverslag uit Mondoñedo, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Castromaior - Reisverslag uit Mondoñedo, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Castromaior

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

13 Juli 2017 | Spanje, Mondoñedo

Na een slechte nacht in het klooster in Mondoñedo, vandaag het pittige klimmetje naar Castromaior/al Paredes gemaakt.
Ca. 620 m klimmen met je hoofd in de wolken. Wel nog wat foto's kunnen maken.
In Maariz koffie gedronken in de primitiefste albergue die ik tot dusver gezien heb.
Een berichtje ontvangen van kameraad Charly dat hij verkeerd gelopen en zodoende op de Camino Primitivo terecht gekomen is.
Toch nog zon gezien en met warm weer in de paradijselijke albergue aangekomen. Met zwembad, maar het water is brrrr.
Morgen staat ons een lange etappe naar Baamonde te wachten waarvandaan veel Spanjaarden de laatste 100 km naar Santiago starten vanwege het certificaat dat zo leuk op je CV staat.
We komen waarschijnlijk veel eerder in Santiago aan dan ik had begroot en daar moet ik even iets op bedenken.
Met grote weemoed zie ik het eind van dit bijna 15 weken durende feest nabij komen.

• 13 Juli 2017 - 18:29

Kiesebrink J:

Hallo Roy.
    Wat een prestatie tot nu.
    Een bikkel ben je.
    nu nog de laaste 100 km voor de boeg ,veel succes hiermee.
    de groetjes van Jan en leontine.

• 13 Juli 2017 - 18:47

Mary En Hans:

Wat geweldig.
    Dinsdag begint de vierdaagse dus als jullie voortmaken kunnen jullie aansluiten.
    Toppers zijn jullie al is het voor Mia het laatste stukje.
    Groetjes uit Leimuiden.

• 13 Juli 2017 - 19:43

Treesje:

Jullie hebben nog heel wat dagen de tijd.
    Maak je dagroutes dus niet te lang en geniet van de plaatselijke bevolking,
    mooie vergezichten en lekkere maaltijden voor bijna niets.
    Maak er een uitgesmeerd einde aan.
    Heel veel plezier. XX Treesje en Ben

• 13 Juli 2017 - 20:02

Mieke Hexspoor :

Hallo Roy en Mia,
    Bereid je voor op je aankomst als dat lukt.
    Geniet er samen van. Geweldig!!!I
    Hartelijke groeten

• 13 Juli 2017 - 23:50

Evelyn:

Hoi Roy.

Klus bijna geklaard.
    Is het een idee om door te lopen naar Finisterre (Fisterra) dan heb je echt het uiterste puntje van de wereld bereikt (dachten ze vroeger)
    Moet je wel wat dagen overhouden want die afstand bedraagt ongeveer 85 km.
    Kunt natuurlijk ook met de bus teruggaan.

Lijkt me ook best moeilijk als je zo genoten hebt en zoveel positieve dingen meegemaakt hebt om te stoppen.
    Geniet er nog even van ;-)

Groetjes Evelyn.

• 14 Juli 2017 - 11:51

Kees:

Hola Roy en Mai,
    Lookatthem, het laatste eind elkaars begeleider. Schiet het nog een beetje op, of hebben jullie het te gezellig samen? Misschien wel net als bij een mooi verhaal, je wil naar het einde toe, maar je wil ook dat het nooit ophoudt. Eigenlijk is dit ook gewoon het mooiste verhaal dat je kunt meemaken. Veel plezier, geluk, humor en een goed humeur tijdens de laatste etappes, en nog vele (virtuel) camino's daarna.
    Hartelijke groet, Kees en Marijke