Avilés - Reisverslag uit Piñera, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Avilés - Reisverslag uit Piñera, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Avilés

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

08 Juli 2017 | Spanje, Piñera

Mia opgehaald uit Bilbao en samen in de bus naar Avilés. Helaas zaten we ver uit elkaar (werkt met gereserveerde stoelnummers, net als in een vliegtuig) en ik zat natuurlijk precies naast iemand die uitermate onfris rook. Op zijn zachtst gezegd.
Het traject van Gijon naar Avilés voldeed vrij goed aan de troosteloze beschrijving die ik vooraf had gekregen en het grauwe weer legde daar nog een schepje bovenop.
Maar, zoals altijd, moet men niet te vroeg oordelen. De desolate stadsgrenzen van Avilés verbergen een zeer aantrekkelijke, authentieke en gezellige binnenstad. Overal gezellige terrasjes en veel reuring. Tot 6 uur 's morgens, ook onder ons hotelraam.
Na een beroerde nacht en een geïmproviseerd ontbijt vandaag voor het eerst samen op camino.
De etappe van vandaag was precies de verkeerde voor beginners; steile stijgingen en afdalingen, maar toch 23 km door fraaie natuurgebieden gelopen. Mia heeft ook genoten, maar omdat de volgende etappe nog een flink tandje zwaarder zou zijn, hebben we besloten die te laten voor wat hij was en hebben we een trein naar Piñera genomen waar we ons weer bij onze Franse pelgrimvrienden hebben gevoegd. Mopperkontje had in een boze bui besloten de Primitivo te doen, dus dat probleem heeft zichzelf opgelost. Die zien we nooit......
Morgen richting Le Caridad.

• 08 Juli 2017 - 22:03

Laura:

Ik wens jullie veel plezier samen toe!
    Liefs,
    Laura

• 08 Juli 2017 - 22:56

Merlijn:

Buen camino samen!!

• 09 Juli 2017 - 03:56

Jullie Dochter:

Aye que lindaaa! Wat fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Paps en mams op reis: ik vertel het hier iedereen met trots!!! Wij zijn net na 3300 kilometer gereden te hebben in 2 dagen veilig aangekomen in Cairns, Queensland. Geniet ervan jongens! X jetje

• 09 Juli 2017 - 09:22

Yvonne:

heeeei, eindelijk weer samen, goed om te horen en te zien, leuk om e.e.a. zo te kunnen lezen en mee te beleven, maak er een mooie tijd van samen, geniet ze en sterkte als het moeilijk is, trots op je Mia, je doet het toch maar, samen met je pelgrim, :-) .....dikke knuffel, groetjes, Yvonne

• 09 Juli 2017 - 09:22

Jan Kiesebrink:

Hallo Roy en Mia.
    Wat leuk jullie samen op camino.
    wij leontine en jan wensen jullie nog een fijne tijd samen.
    veel respect voor jou Roy
    groetjes.

• 09 Juli 2017 - 10:34

Treesje:

Mooi dat het lopen goed gegaan is de eerste dag en dat jij jouw Mia de kans geeft te wennen en te komen naar relax en loopconditieniveau van jou.
    Ik verwachtte in het meertje een zwemmend paar, maar ze zijn net ondergedoken natuurlijk.
    Geniet enorm samen!!
    Xxx
    liefs Treesje en Ben

• 09 Juli 2017 - 15:32

Michel:

Leuk dat jullie de laatste 300 Km samen doen en er een mooie van afronding maken. Nog even volhouden Roy, en jullie zijn er.

Groetjes Michel.

• 09 Juli 2017 - 15:39

Mia Kunnen:

Hallo Roy en Mia,
    Fantastisch Roy wat je tot nu toe al gelopen hebt, petje af!
    Nu samen met Mia maakt het toch helemaal kompleet hé, een unieke ervaring delen...
    Wens jullie veel energie en succes tot aan de finish!
    Groeten uit België
    Mia Xxx

• 09 Juli 2017 - 18:32

Will En Jeanne Van Kollenburg:

Roy en Mia,

Heel veel wandelplezier samen.
    Dit stuk samen te mogen lopen is heel bijzonder.
    Geniet er van.
    groet, Will Jeanne

• 09 Juli 2017 - 18:42

Willy:

Hola, en bienvenida voor Mia. Wow, zwaar voor haar om zo te beginnen, als dat het halve werk is, is de rest een makkie. In ieder geval heeft de donderbui zichzelf opgelost, heeft ze haar (lieve) vriendin meegenomen?
    Wij hebben ook nog zo'n 300 km en een paar bergjes te gaan. Lijkt me leuk om jullie in Santiago te zien. Zet m op en geniet!

• 09 Juli 2017 - 19:47

Zoonlief:

Best gelopen lijkt me hier wel van toepassing!