Gernika Lumo - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Gernika Lumo - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Gernika Lumo

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

20 Juni 2017 | Spanje, Gernika-Lumo

Vandaag een toch weer zware etappe naar Gernika.
Zwaar niet zo zeer vanwege de colletjes (hoewel die er wel in hakten) maar vanwege de hitte. 32 graden is best warm op je bolletje, vooral als dat lang duurt. Aan de uitzichten wen je zo zachtjes aan wel maar de hitte en de terugstraling door de lichte grond dwingen regelmatig tot schaduwpauzes om even wat te drinken.
Gernika werd tijdens de Spaanse burgeroorlog door de Duitse en Italiaanse luchtmacht gebombardeerd en dat is men hier nog niet vergeten.

• 22 Juni 2017 - 14:07

Treesje:

hallo Roy en kornuiten,
    goed smeren en drinken en een pet. Zo doorstaan wij hier ook de hitte van 35o.
    Maar wij mogen gewoon rust nemen als we willen. En jullie willen door.
    Af en toe een rustdag plannen is wel goed om je lijf even uit te laten stomen.
    Mia loved her flowers!
    groet Treesje en Ben

• 22 Juni 2017 - 21:54

Leny En René Janssen :

He Roy, respect hoor met die warmte zoveel lopen! Hij gaat lekker, je zit in de Jakob-flow. Bijzonder.
    Enne Gernika zal nooit worden vergeten zelfs Picasso was ervan onder de indruk. Ik heb 'de Guernica' in april zelf mogen aanschouwen in het Reina Sofia in Madrid. Ook het schilderij is heel indrukwekkend.
    Hou je taai en op naar Santiago. Groetjes Rene en Leny