Ulia - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu Ulia - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Roy de Boo - WaarBenJij.nu

Ulia

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

14 Juni 2017 | Spanje, San Sebastian

Na een nachtje in het klooster langs de startbaan van het vliegveld van Irun en de kleur van het kraanwater die niet uit6nodigde tot een frisse douche begon ik de dag met weinig energie.
De etappe naar San Sebastian bevestigde vervolgens genadeloos het gelijk van Jan van Gisbergen.
Hier tel je geen kilometers maar beklimmingen.
De Delnorte liet meteen zijn hongerige vleesetende tanden zien en ik stond bovenaan het menu.
Maar wat een overweldigend mooi traject; loodzwaar, onherbergzaam maar fantastisch. In de havenplaats San Pedro 12 gegrillde sardines voor 8 euro gegeten en vervolgens mezelf weer op het menu van de intussen bloeddorstig geworden Delnorte gezet.
Net toen ik met laag moreel ergens om water wilde vragen kwam ik in het pelgrimsparadijs van Las Doce Tribus terecht waar we (Patricia, mopperkont Jocelyne en moi) werden onthaald op hibiscusthee met ijsblokjes à volonté.
Hier bleken dus ook slaapplaatsen te zijn en zelfs Jocelyne vond het prachtig.
We zitten nu luttele kilometers voor San Sebastian en daar lopen we morgen doorheen naar Zarautz.

• 14 Juni 2017 - 17:46

Jeanne :

Roy....het wordt zeer zeker genieten op deze route de norte.zwaar maar je wordt beloond door de prachtige natuur,pittige klimmetjes overweldigd uitzicht.veel succes

• 14 Juni 2017 - 18:34

Willy:

Pffffff......blij dat de Francès vegetarisch is. Alhoewel het de laatste hier zo heet is dat er bij ons alleen peper op t menu lijkt te staan. Mijn voeten zijn zo'n beetje gestoomd en dat leverde blaren "á la Jocelyn" op. Maar ik zal niet mopperen, morgen de klim naar Ostabat en de dag erna SJPdP. Niet snel maar wel gestaag. Jij veel plezier, terug- en doorbijten! XX

• 14 Juni 2017 - 19:29

Erik:

Roy, wat ben je toch een bikkel. Zwaar respect voor je hoe je deze tocht aan het volbrengen bent. Ga zo door!!! groetjes, Erik en Koen

• 15 Juni 2017 - 08:23

Roel:

roaring roy, conquistador del norte ;o))